Kanininstruktion

8. april 2022 15:15 , af Søren Mortensen

I søndags (20. marts) holdt vi informationsmøde for årets forventningsfulde kaniner.

I år har vi 16 seniorer tilmeldt instruktionsforløbet samt en ekstra, som har tidligere roerfaring, men som ønsker at deltage nogen af dagene.

Derudover er der fire nye kommende ungdomsroere, som længe har været i gang med at træne i ergometer og nu bare venter længselsfuldt på at komme i gang med instruktion på vandet

Tirsdag 29. marts starter træningen for seniorer i ergometer. Træningen er tirsdage og torsdage i to hold fra kl. 17.00 – 19.00 indtil d. 28. april, hvor vi har fokus på sikkerhed, bådtypernes indretning og løfteteknik.

Den 30. maj er vi klar til at gå på vandet.

I år er der lidt nye elementer i instruktionen.

Alle vil blive instrueret på skift i inrigger og coastalbåde, så de er fortrolige med begge bådtyper efter endt instruktionsforløb.

Efter en intensiv første uge, vil kaninerne blive hjulpet ud at træne med mange forskellige bådhold i begge bådtyper i løbet af de næste 3 uger.

Hver kanin har tilknyttet en instruktør, som har ansvar for at tilrettelægge træningsperioden, så det matcher med den enkeltes formåen og præferencer.

Vores forhåbning med dette er, at kaninerne får et bredere kendskab til roteknik, møder flere af klubbens medlemmer og at vi benytter os af de mange dygtige roere, som vi har i Humlebæk roklub.

Den 30. maj holder vi fælles frigivelsesfest.

Den 25. juni afholdes kanindåb og kaninfest.

Vi glæder os og er også spændte på, hvordan de nye tiltag kommer til at fungere.

Tag rigtig godt imod de nye kaniner 😊

Mange hilsner fra Instruktørteamet

Anni, Signe og Anne