Den ny rovagtplan er klar

26. marts 2021 12:00 , af Søren Mortensen

Kære roere. Efter lang tids usikkerhed på grund af Covid-19 er vi endelig klar til at komme på vandet. Det glæder vi os alle til. Vi har i roudvalget brugt den lange ventetid til at kigge lidt på vores roaktiviteter. På medlemsmødet i november præsenterede vi nogle af vores ideer, og de blev generelt positivt modtaget. Med udgangspunkt i dette oplæg og jeres feedback har vi lavet en ny rovagtstruktur. Som man kan se på rovagtplanen nederst på hjemmesidens forside, er udgangspunktet dog stadig den nuværende struktur.

Planen er på to sider, og man skal lige klikke på den for at åbne den. Ved siden af denne plan ligger den ny liste over, hvem der har rovagttjansen. Læs den venligst med det samme, da den træder i kraft straks efter standerhejsning.

Til den omtalte struktur skal der knyttes følgende kommentarer.

Om tirsdagsroningen: Ud fra rostatistikken og tilbagemeldinger fra rovagter har vi slettet tirsdagsroning, da der var meget lille fremmøde. Vi vil senere i foråret prøve at arrangere forskellige træningssamlinger for de forskellige bådtyper og sociale events. Eksempler kunne være nye bådtyper, tekniktræning, fysisk træning, konkurrencetræning, foredrag af eksterne folk og sponsoraktiviteter. Kom gerne med ideer.

Om URO-træning: Mandag og onsdag er forbeholdt URO-træning, og der er ikke behov for rovagter. Det koordinerer Mette Porsmose med URO'erne.

Om rovagtskemaet: Rovagterne bliver dermed reduceret i antal og I kan finde jeres rovagttidspunkter i oversigten på hjemmesidens forside nederst. Passer tidspunkterne ikke, bedes I finde en afløser eller bytte indbyrdes.

Om elektronisk booking via rokort: I foråret 2020 under den første coronabølge introducerede vi det elektroniske bookingsystem, som man medlemmer var glade for og som vi på medlemsmødet fik opbakning til at videreudvikle. Bookingsystemet vil blive beskrevet i en separat sektion, men ambitionen er, at det skal fungere for alle medlemmer og skal benyttes udenfor de faste rovagttidspunkter.

Vi har besluttet, at det nye rovagtskema og bookingsystem i første omgang skal testes her i foråret. Vi har derfor kun lavet rovagtlister frem til 30. juli. Vi vil i den periode løbende evaluere systemet og beslutte, om vi fortsætter med samme system resten af sæsonen (august-september). Vi vil meget gerne have jeres feedback på systemet undervejs.

Roudvalget