Bagsværd Sø - 1974 og igen i 2021

16. maj 2021 20:40 , af Christian Probst

I 1974 skete det - vist nok for første gang. Humlebæk Roklub vandt en kaproning på Bagsværs Sø, i en 4'er med styrmand. Roerne var Per Poulsen - nok bedre kendt som Morfar, der var aktiv indtil for et par år siden - og så de nok for flertallet "ukendte" medlemmer - Benni Jensen (den lange) - Søren Torrence (vildmanden) - Svend Erik Wittenkamp (den tidligere formand) og cox Søren Peter Gade ("Nanok"). Det var stort dengang! På medaljepladen ved køkkenet kan man se det lille skjold der dokumenterer det (billede vedhæftet).

I dag - 47 år senere - skete det igen :-). Humlebæk Roklub vandt på Bagsværd Sø! Mette Porsmose og Kim Wellendorph vandt i dobbeltsculler, Masters-Mix, 1000 meter. En kæmpe præstation, super godt roet, og nogle velfortjente glade vindere (se selv billedet)

Vi var med i flere løb i dag. I samme løb som Mette og Kim vandt blev Lone Bentzen og Christian Probst "runner up" og snuppede 2. pladsen (i alt 3 både til start). Masters Men gav sølv til Kim og Christian (ud af 5 både), og Mette og Lone blev nr 5 ud af 6 i Masters Woman. Sidste billede af de 4 glade roere.

Hilsen Christian