Klubbens nyhedsbrev til alle medlemmer er netop udsendt med følgende indhold:
Status på den nye bro
Kommunen bad på et statusmøde i januar roklubben om at indhente tre tilbud på ny bro. Det var en opgave vi egentlig troede lå hos kommunen. Men vi (= Ryan & Kim) har været meget aktive med at indhente tilbud, der tilfredsstiller vores ønsker om noget flydebro/lav fribord og dækker vores behov for at alle bådtyper skal have gode forhold. Vi er endnu ikke afklaret med hvor vi ender, hverken med udformning eller økonomi – kun er det stadig forventeligt at broen ikke kan leveres til Standerhejsning. Mere sandsynligt at eksisterende landanlæg og ramper udskiftes i efteråret.
Heldigvis har vores gode ”Broudvalg” lovet at vi til sæsonstart får en bro – og med begge ramper brugbare hurtigst muligt, når vind og vejr tillader det.
Investeringer i 2021
Vi har i bestyrelsen de senere år været tilbageholdende med at imødekomme de ønsker der var fra udvalg omkring bådanskaffelser, hvad enten det var udskiftning af nedslidt materiel eller ændring af bådtyper grundet ændret ro aktivitet. Men nu da økonomisk aftale om ny bro er faldet på plads, har vi på budgetmøde i januar set på hvad vi vil foreslå af investeringer. Det vil blive en del af det budget der skal behandles og vedtages på generalforsamlingen. Derfor kan vi heller ikke pt lave bindende aftaler med leverandører.
Men vores forslag for 2021 er:
Tanken er at pengene tages fra klubbens kassebeholdning – og vi arbejder derfor med et forslag om uændret kontingent i 2021.
LEO Coastal repareret
Jeg er ikke sikker på om det er meldt ud – men vores forsikring dækkede reparation af skaden på LEO Coastal, samlet 19.500 kr., hvoraf vores selvrisiko var 6.000. Båden er repareret, og kommer snart tilbage til klubben.
Småskrammer på inriggere
Christian S fra Materieludvalget føjer til ovenstående oplysninger fra formanden, at man håber snarest at kunne arbejde i små grupper af tre personer for at få styr på inriggerne. Der er ikke nogen både, der står til en gennemgribende renovering, men småskrammer er vigtige at få ordnet, inden de kommer på vandet igen. Når vi kender vilkårene for forsamling, sender vi en arbejdsplan ud og håber på velvillige hjælpende hænder.
Datoer i foråret
Ultimo marts: Generalforsamling. Vi indkalder først når der er åbnet op for at vi må forsamle op til 50 personer – og indkaldelse sendes ud minimum 14 dage før afholdelse.
Arbejdsdag lørdag d. 27. marts kl. 9-15. Dette kræver selvfølgelig også at der er åbnet op for at så mange må mødes. Jeg tænker at vi, når vi nærmer os dagen, ser på om alternativ arbejdsdag bliver nødvendig, hvor opgaver som i efteråret delegeres ud til mindre arbejdshold – eller vi helt må udskyde.
Standerhejsning: Uanset hvad der sker, hejser vi standeren søndag d. 28. marts kl. 10. Forhåbentlig bliver der mulighed for at vi alle mødes – men worst case bliver det som i 2020 med kun få fysisk tilstede – og med forsøg på en lydmæssigt forbedret ”Facebook live streaming” samtidig.
Hvordan gør vi vores klubhus mere attraktivt, ja smukkere?
I efteråret 2020 blev der nedsat en “Smukt klubhus” gruppe bestående af Ingrid, Søren, Mette P. og Henning. På første møde 17/11 fjernede vi resolut det sammensurium af “udsmykninger” der helt dominerede stuens nordvæg. Sådan
skulle det bestemt ikke se ud fremover. Men, hvordan så? Skulle det være en enkel og æstetisk ophængning af kvalitetsfotos? Eller en “Wall of Fame” med portrætter af vores lokale helte? Eller fotos med hverdagsoplevelser fra vores
klub? Eller en kombination? Dette diskuterede vi på vores sidste møde 5/12 – og straks derefter gik arbejdet i stå, da coronaen lukkede os. Forinden var vi dog også enedes om bl.a. disse tiltag:
Gangen: Den er slidt og kedelig. Derfor nymaler vi den i en delikat farve og udskifter det gamle dagslysrør med friske spots. Måske en træ åre op på væggen som dekoration?
Multihallen; Væggene hvidpatineres for at modvirke lysets brunfarvning af krydsfinérpladerne. Rummet skal ikke blive en cigarkasse. Og er der måske her en velegnet plads til det nyrenoverede gamle logo?
Ligger du inde med gode ideer, kvalitetsfotos vedrørende klubben og dens liv, eller andre dekorative kvalitetsting, så lad os høre fra dig. Vi glæder os til at arbejde videre.
På Smukt klubhus-gruppens vegne/ Henning.