Nordsjællands BLÅ BÅND, 11. aug. 2018

9. august 2018 11:31 , af Susanne Westermann

Langdistance ro-regattaen ’Nordsjællands Blå Bånd’ sætter rekord med over 50 både til start i Humlebæk Roklub lørdag, den 11. august.
Flere stjerneroere deltager OL-guldvinder Thomas Ebert og VM-guldvinder Helle Tibian – og i 25-kilometer åben-mix er Humlebæk storfavorit til guldet - men konkurrencen er knivskarp.

Med omkring 150 deltagende roere - fordelt på 32 inriggere og 21 coastalbåde - bliver der vild aktivitet, hektisk stemning og spænding i Humlebæk Roklub på lørdag, den 11. august, hvor de første starter går allerede kl. 10.20.

Kom ned og nyd synet af de smukke både på havet. Nordpå til Helsingør Roklub og sydover mod Sletten Havn. Øresund er lunefuld og har i årenes løb budt på både perfekt rovejr og store udfordringer med hård vind og store bølger.

I 25-kilometer åben-mix er Humlebæk storfavorit med båden Sølvmågen. På lørdag med besætningen Christian Probst, Jørgen Tramm og Kenny Andersen (KR).

Klik her og læs, hvad ROINFO.DK skriver om vores INRIGGER regattaen:

Citat af Leif Thygesen:

Og så er vi fremme ved medaljekandidaterne. Guldaspiranterne fra Humlebæk har udskiftet Ryan Rosenberg med Kenny Andersen fra Københavns Roklub. Humlebæk har før skiftet en af egne roere ud med Kenny Andersen - med stor succes endda. Således vandt Humlebæk guld i Randers med besætningen Ryan Rosenberg, Christian Probst og Kenny Andersen – Denne gang er besætningen Jens Jørgen Tramm, Christian Probst og Kenny Andersen. Bemærk, at Humlebæk aldrig i historisk tid er blevet besejret på hjemmebanen - jo, hjemmeholdet er tårnhøje favoritter. Man skal ro virkelig stærkt, hvis man vil give Langdistancekaproningsudvalgets formand Christian Probst & Co. kølvand.

I 25-kilometer åben-mix er Humlebæk storfavorit med båden Sølvmågen. Her med besætningen Probst, Tramm og Rosenberg.

Humlebæk stiller også op i 10-kilometer åben mix med besætningen Jette Tramm, Anni Renner Mortensen og Claus Jensen. Holdet har tidligere markeret sig stærkt, og kendskab til lokalfarvandet er ikke ligefrem en ulempe, så lad os håbe formen er i top på dagen. Lige som klubbens ’kanin-båd’ satser på god fart – og gode erfaringer med kaproning.

I Humlebæk er 21 coastal både meldt til. De er bygget til vind og bølger - og skal nok klare sig lige meget, hvilket vejr Øresund byder på. Det glædelige er, at et par svenske roere tager turen over Sundet, og gør regattaen international. Humlebæk stiller op med flere stærke mandskaber.

Klik her og læs, hvad ROINFO.DK skriver om COASTAL regattaen:

Citat af Leif Thygesen, Roinfo.dk:

For tilskuerne bliver det også spændende at følge. Humlebæk Roklub er hamrende god til at holde regattaer. De dygtige kaffedamer står klar med alt i mad og drikke. Og det hele foregår i meget flotte rammer for neden af Louisiana Museet, hvor Humlebæk Roklub er beliggende.