Inrigger

• Kærløberen Kærløber fugl
  • Sølvmågen
  • Sølvmågen Seagull
  • Sisse, kæntringsbåd, herunder er afhændet til Københavns Roklub. Båden kører til Kroatien.
  • Sisse

Købt temmelig brugt af Præstø Roklub i 2015. Hun er bygget i 1970'erne, og blev af sin første ejer på sydsjælland udelukkende brugt som kæntringsbåd. Henning, Bruno og Karen hentede hende 14. februar 2015. Hun blev døbt 20. maj 2015. Karen var gudmor. Hun fik navnet Sisse, som vores tidligere kæntrebåd også hed. Som eneste båd i klubben er der tradition for, at Sisse kæntrebåd IKKE har fuglenavn.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

4-årer

Isfuglen, vores nyeste inrigger
Vi råder også over:
Sneppekliren
Ederfuglen, der ses herunder, blev i oktober 2022 solgt til Hellerup Roklub.
Vi købte båden lettere brugt af Lyngby Roklub i 2009 og døbte den Ederfuglen 28. maj samme år. Herdis var gudmor. Foto fra jomfruturen med Dorte D., Karen, Poul-Erik, Lone B. og Herdis som styrmand. Turen vakte opsigt på Øresund.
Båden var et fejlkøb fra sælgers side, hvoraf kan udledes at den formentlig er bygget i de sene 00'er.

INDBERETNING AF SKADER

Vi vil gerne opfordre alle til at forsætte den allerede eksisterende gode praksis med at indberette skader på ro-kort. Denne praksis er rigtig hjælpsomt for udvalget, da Christian og Torben automatisk får besked om skader. Sedler på computerbordet vedr. skader forsvinder let.

FOREBYGGELSE AF SKADER.
I en aktiv klub som Humlebæk kan vi ikke undgå skader, men vi kan alle blive bedre til at træne, den svære kunst det er at lægge til ved broen i livligt vand og strøm samt at træne at skifte uden at træde udenfor bundbrædderne. Så vi håber at alle vil være mere opmærksomme på dette og gerne tale om det i bådene og hjælpe hinanden med gode tips og tricks. Vi ønsker os alle forbedringer på slisker og bro, men indtil det sker, kan vi gøre meget selv for at passe på bådene.

strandsten