Coastal Regatta 5. august - en stor succes

7. august 2017 11:13 , af Christian Probst

Kære medlemmer - og andre der læser med

Vi havde en fantastisk coastal regatta i lørdags! Aldrig før i Danmark har der været 33 coastalbåde til start ved en og samme regatta. Og der er kun kommet positive tilbagemeldinger - både fra dommerne i deres afrapportering (sammen med gode forbedringsforslag, generelt for coastalregattaer), samt fra forskellige deltagere både på dagen og efterfølgende via Facebook side for coastal roere i Danmark.

Det kræver jo rigtig mange ressourcer for at afvikle sådan en dag, og få løst opgaver som: Afhente, opstille/nedtage dommertelt, bøjeoppustning og kontrol af ankre dagene op til regatta, kordinere med deltagere om trailerparkering, rydde bådehal og gøre plads til at gæstende både kan være der under regattaen, indkøb og forplejning med kaffe, kage og dejlige hjemmesmurte sandwiches (STOR TAK til Irma Humlebæk og Ærenlund Blomster, Frugt og Grønt, der altid støtter os med varer til sandwiches), bøjeudlægning, følgebåde med dommere gennem dagen,  modtage de ankommende og uddele numre, samt registrere evt holdændringer, tidstagning, taste tider i systemet og printe resultater, medaljer - designe logo, påklæbe dem på medaljer og uddele til alle vindere, sikkerhedskontrol med hvem der er ude og alle kommer ind igen, hente lånte både og få dem hjem igen, mandskabsledermøde, diverse reperationer, orientere pressen om stævne og resultater, sikre god stemning på dagen - og så deltage i kaproningen og gøre Humlebæk Roklub til næstmest deltagende efter DSR - og ikke at forglemme det store oprydningsarbejde efter sidste roer er i land og på vej hjem - og så er jeg alligevel bange for der er noget jeg har glemt...

Men I gjorde det fantastisk - TAK! (jeg er meget stolt af hvad vores klub kan præstere :-)

Der er en lang artikel på roinfo.dk med rigtig mange billeder:

Og også i lokalavisen:

Håber nogle af de mange fotografer vil dele deres billeder på hjemmesiden :-)

Hilsen Christian