Hvis du har fået lyst til at afprøve en vandsport, er du velkommen i vores roklub.
Vores klubhus ligger fredeligt og smukt nedenfor Louisianas park og direkte ud til Øresund med kig til Hven og Sydsverige.

*

For at blive roer i Humlebæk Roklub skal du igennem vores instruktionsforløb i april og maj. Hvert år starter 10-15 nye roere, kaldet kaniner. Instruktionen begynder i ergometer (romaskine) og fortsætter på vandet. Her bliver du præsenteret for to bådtyper - inrigger og coastal - som begge er stabile og sikre bådtyper at ro i.

I maj starter nu en intensiv uge, med roning hver dag, afløst af en tre-ugers periode, hvor du skal ro
minimum to gange om ugen. Her får du mulighed for at møde og ro med rigtig mange af klubbens
medlemmer. Du får mulighed for at ro om morgenen, om formiddagen eller sen eftermiddag
afhængig af hvad der passer dig bedst.

klubhuset MB

Foto: Mette Bacher. Brugen af dette foto er underlagt visse restriktioner. Må ikke kopieres, deles eller downloades uden tilladelse.

Instruktionen koster 500 kr., hvorefter vi håber du har lyst til at melde dig ind i klubben.
Kontingenterne ses i boksen til højre.

Ønsker du at begynde at ro, skal du sende en mail til vore dygtige instruktører.

Du er altid velkommen til at skrive til instruktion@humlebaekroklub, hvis du har uddybende
spørgsmål.

Anne, Anni og Signe

Signe Weensgaard, Anne Kaaber og Anni Mortensen kan kontaktes på den fælles mailadresse, instruktion@humlebaekroklub.dk,

*

Hvis du er under 25 år, skal du i stedet kontakte:

MLP

Ungdomsleder Mette Porsmose (unge 15-24 år) på adressen ungdom@humlebaekroklub.dk

Kontingent

Kontingentets størrelse bliver fastsat på Klubbens årlige generalforsamling, som finder sted i februar måned.

Juniorer (under 25 år den 1.1)              1.375 kr. pr år
Seniorer                                                   2.175 kr pr år
Passive medlemmer                                  400 kr pr år

Kontingentet opkræves for hele året via mail i marts måned med 30 dages betalingsfrist.

Kontingentkonto er: MobilePay til 893030 eller til Nordea reg.1329 konto 8967 708 373 (husk fuldt navn ved indbetaling)

Sidst opdateret: 07-07-2020

Siden ajourføres af: Christian Probst

Lidt om klubben

Humlebæk Roklub blev startet i 1959, og vi er idag cirka 180 medlemmer. Klubben har et aktivt klubliv, hvor der er plads til alle uanset alder og ambitioner. Du bestemmer selv om du er til motions-, sports- eller kaproning, og du har mulighed for at ro inrigger, coastal og outrigger. Klubhuset ejes af kommunen, men vi passer og plejer det selv, som var det vores eget. Vi ejer selv vores både, som vi sætter en ære i at holde i god stand. Klubbens bestyrelse har det overordnede ansvar, og de daglige funktioner varetages af fem selvforvaltende udvalg. På den måde er mange involveret i klubbens drift på overkommelig vis og med godt socialt samvær. Navne på bestyrelse og udvalgsmedlemmer finder du under 'kontakt'.

Allerede roer?

Måske er du allerede roer og har lyst til at blive medlem hos os. Hvis det er nogen tid siden du sidst har roet og trænger til at få frisket rutinerne op, kan det være en idé at starte sammen med årets kaninhold. Vi starter nyt seniorhold op hvert år i april måned.

Eller måske er du rutineret, har en række rettigheder og kan starte med det samme.

Uanset hvilken kategori roer du hører til, skal du kontakte instruktørerne på den angivne mailadresse.

Udvalget vil forhøre sig om dine eventuelle styrmandsrettigheder, der måske skal genopfriskes før du kan få dem overført. Det samme gælder scullerret.
Uanset dit niveau finder I sammen ud af hvornår og under hvilke omstændigheder du kan starte.